feestje - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Familie Wilk - WaarBenJij.nu feestje - Reisverslag uit Dominguito, Curaçao van Familie Wilk - WaarBenJij.nu

feestje

Blijf op de hoogte en volg Familie

11 Oktober 2015 | Curaçao, Dominguito

Vandaag is het op sommige plaatsen feest in Curaçao. De dag dat ze onafhankelijk werden. Niet dat de lokale bevolking er veel van merkt, want een hoop moet gewoon werken.
Ons plan was vandaag om naar Otrabanda te gaan dus de taxi stond weer netjes om 11 uur op ons te wachten. We wisten dat er winkeltjes dicht zouden zijn, maar waren toch nieuwsgierig.
Eenmaal in Otrabanda vielen we met ons neus in een "show" ten bate van de dierenbescherming. Dus volop hondjes en zelfs kittens. Als je je eigen dieren intussen al aardig wat daagjes mist. Is dit een fijn moment om even te knuffelen! Tuurlijk het gevaar dat lic gelijk de kittens mee naar huis wilde nemen Haha.
Daarna met de Ferry van Punda naar Otrabanda gevaren. Normaal kan dit met de pondjesbrug. Maar die is in de revisie. Dus hup op de boot. Een ervaring op zich kan ik je vertellen...
In Otrabanda was het een beetje feest. Wat kraampjes en muziek en een hoop volk. Gezellig er door heen gelopen en wat gedronken.
Daarna natuurlijk ook weer terug met de Ferry anders kwamen wij niet thuis.
In Punda nog wat rond gelopen en bij de Mac gegeten. En onze taxivrienden gebeld, die je dan keurig op komen halen.
In het huisje zijn we warm en uitgeblust, dus snel wat drinken en een spelletje in de airco.
S'avonds stond op de planning voor de laatste keer uit eten. Bij chill&grill hadden we gekozen. Eerst gezelig met heel Curaçao gekletst op het strand en toen heerlijk gegeten.
Thuis moe maar voldaan lekker naar bed.
Ja en dan hebben we morgen. Morgen bestaat uit pakken. Voor de laatste keer drinken halen in de supermarkt. Voor de laatste keer zwemmen in het zwembad. En dan om 5 uur opgehaald worden om naar het vliegveld te gaan. Waar wij om half 8 de lucht in gaan.
Maar dat is morgen....voor nu TRUSTE...

• 11 Oktober 2015 - 18:36

Bjorn&Ilona :

Ha dushies,
    Goed om te lezen dat jullie het zo na jullie zin hebben!! Mooie herinneringen, ervaringen en foto's rijker.... Wij hebben dagelijks meegenoten van jullie plezier!!! Helaas zit het er al weer bijna op en dat is flink balen, maar een vakantie om op terug te kijken en nooit meer te vergeten!! Voor nu slaap lekker en goeie reis voor morgen...

Dikke kus van ons